آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

شب خوابی برای جای پارک | نگاهی به واکنش‌ها به پدیده تازه این روز‌های پایتخت

  • کد خبر: ۹۳۳۱۱
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
شب خوابی برای جای پارک | نگاهی به واکنش‌ها به پدیده تازه این روز‌های پایتخت
این موضوع باعث شده خیلی‌ها از شلوغی بولوار استفاده کنند و حتی حالا کار به جایی رسیده است که بعضی از اهالی میرداماد می‌گویند برای ماشین‌های خودشان هم جای پارک وجود ندارد، چون شب خواب‌ها در قبال گرفتن روزانه ۲۰ هزارتومن جای پارکشان را صبح خیلی زود به طرف قراردادشان می‌دهند. قرارداد نانوشته‌ای بین خودشان و کارمندان برخی واحد‌های اداری و تجاری.

عروجی | شهرآرانیوز؛ مشکل اول؛ مسیر‌های طولانی کارمندان و آن‌هایی که باید صبح خیلی زود در ترافیک وحشتناک پایتخت به سر کار خود بروند و دوم اینکه حالا وقتی سر ساعت به محل کارت رسیدی آیا جای پارکی هم وجود دارد؟ این موضوع حالا به یکی از دردسر‌های کارمندان تبدیل شده است، اما ظاهرا عده‌ای توانست از این موضوع هم استفاده کنند و آن را به منبع درآمد خوبی برای خود تبدیل کنند، همچنان که «بام خوابی» توانست برای عده‌ای سودآورباشد، اما ماشین خوابی چیست و چرا همه گیر شده است؟

روزنامه «همشهری» در گزارش مفصلی محدوده این پدیده را در خیابان «میرداماد» بیان کرده است. زیرا «بولوار میرداماد به جولانگاه مسافرکش‌های پلاک شخصی تبدیل شده؛ آن هم خودرو‌های پلاک شخصی غیربومی که در محدوده بولوار میرداماد تا ایستگاه مترو و میدان مادر، مسافران را از تاکسی‌ها می‌قاپند.»

جالب‌تر اینکه ظاهرا با اعلام شهرداری و شورای شهر تهران چند سالی است که فعالیت پارکبان‌ها متوقف شده، اما افراد متفرقه‌ای دقیقا کار پارکبان‌ها را انجام می‌دهند؛ نه لباس پارکبانی به تن دارند و نه از قبض و برگه برای اجاره جای پارک خبری است. این موضوع باعث شده خیلی‌ها از شلوغی بولوار استفاده کنند و حتی حالا کار به جایی رسیده است که بعضی از اهالی میرداماد می‌گویند برای ماشین‌های خودشان هم جای پارک وجود ندارد، چون شب خواب‌ها در قبال گرفتن روزانه ۲۰ هزارتومن جای پارکشان را صبح خیلی زود به طرف قراردادشان می‌دهند. قرارداد نانوشته‌ای بین خودشان و کارمندان برخی واحد‌های اداری و تجاری.

یکی از ساکنان بولوار میرداماد به همشهری گفته است: «بیشتر مشتریان آن‌ها را کارمندان شرکت‌ها و اداره‌های اطراف تشکیل می‌دهند. از آنجایی که اول صبح پیدا کردن جای پارک دشوار است، این کارمندان در ازای پرداخت یک مبلغ مشخص، رسماً جای پارک حاشیه‌ای را از این افراد اجاره کرده اند تا هر روز یک جای پارک رزرو شده داشته باشند.» البته سقف اجاره جای پارک به ۵۰ هزارتومن هم رسیده است.

هرچند اهالی محله‌های اطراف این محدوده زیر بار پرداخت پول به این افراد نمی‌روند، اما کارمندان، مشتریان مراکز تجاری و... برای رهایی از سرگردانی حتی گاهی به پرداخت مبالغی تا ۵۰ هزار تومان هم رضایت می‌دهند. این موضوع به جمع شدن بیشتر شرکت‌ها در یک محدوده مشخص مثل خیابان «جردن» و «میرداماد» رواج پیدا کرده است. یعنی شرکت‌ها تنها برای پزدادن و بالا بردن پرستیژ کاری شان دفتر شرکت هایشان را به هر طریقی که شده به این دو خیابان می‌آورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->